Alla inlägg under januari 2016

Av Tobias Johansson - 25 januari 2016 07:42

Vaknade av en mardröm sin inte ens va så läskig ändå så skakade jag så mycket att mobilen flög ut händerna när jag skulle kolla klockan. Men alltså de jag minns va att först drömde jag att jag bet av min andra tand. Sen hoppade jag till att jag ringde på en dörr och med blommor i handen och en liten flicka kom till dörren och öppnade och sen bad jag henne hämta sin mamma och sa att jag va Niklas och någon mer namns pappa. Sen kollade mamman ut och sa hej jag ska precis dricka kaffe. Sen va jag i min säng och hörde tunga svärande steg i trappan av brevbäraren. Sen vaknade jag lite senare. Igen av arga steg i trappan samma arga steg. Och att telefonen ringde. Jag kan fortfarande inte lista ut om de va paketet eller en mobil i jackan som ringde. Men när jag tittade ut va de en kvinna utanför dörren. Jag visste att de va mitt ex. Men jag har aldrig sätt henne innan men vet att jag va livrädd för henne och att jag ringde polisen och vaknade och nu är jag här

Av Tobias Johansson - 17 januari 2016 23:57

Hade en dröm för några dagar sen jag sprang och sprang mot en tåg övergång eller va de nu heter där man kan gå över spåret mellan bommarna och ja längre jag sprang ju längre bort kom övergångarna men det stod 2 personer på var sitt spår och de kom 2 tåg från var sitt håll. Jag hann såklart och när jag kom fram frågade jag dog båda sen vaknade jag :-/ vet inte va de betyder och jag vet inte vem den andra personen va. Jag vet men den ena va och varför jag drömde om henne vet jag inte riktigt men jag har svårt att få bort de riktigt från mitt huvud

Av Tobias Johansson - 3 januari 2016 21:17

2015 har lämnat oss hoppas att den aldrig kommer tillbaka.

Va det ett bra år... Det va ett tufft år, en fortsättning på skit året innan men ett ännu mer hopplöst år. Ett år som mest har bestått av popcorn film/serier i soffan allt för att slippa tänka. Tv och dator har kunnat tränga bort hjärnan och alla tankar än musik. Musiken får mig att tänka och känna att gråta och gå under eller att peppa och bege mig ut i världen. I år har mest bestått av poddar har aldrig någonsin lyssnat på så lite musik som detta året. Poddarna är slut och senaste tiden har jag ändå satt mig vid spotify och börjat greja lite så hoppas att detta året drar igång det igen.

Ett år med 2 nya festivaler för min del. Dels va jag i Bellaland/ Gävle efter många år vågade jag mig tillbaka till Den delen av landet som är Norrland fast inte är Norrland tydligen. Jobbade där så jag va där en hel vecka direkt efter Skogsröjet va det bara att åka upp till Getaway och så va jag där i en vecka de va rätt ensamt och tråkigt att vara där själva under 3 dagar innan folket började komma. Men ändå en helt okej festival. Sen helgen efter det bar det iväg till Dalarna men inte Falun som brukligt utan anti Falun detta sand helvete där det röktes så mycket gräs överallt att jag är övertygad om att hade jag blivit testad hade jag uppmätt spår av den där skiten utan att ens ha rökt något själv. Det va för övrigt en helt okej upplevelse. Jag va inte alls lika arg som jag brukar vara under Falun som alltid får mig arg på allt och alla. Får väll se vad de blir under 2016.

Skogsröjet va trevligt som alltid Swedenrock va awesum men mycket ångest både före och efter i övrigt va det inte mycket som hände detta år mer än att jag utökade av filmer och serier jag har sätt i övrigt har jag som sagt inte gjort någonting. Mer än att långsamt ligga och själv dö


En satir tidning i Frankrike attackerades i Paris. Terror i Köpenhamn. I Tunisien dödades massa folk i terror attacker. Massa oskyldiga människor dog i Frankrike och alla andra olika terror attacker. Hela världen gick i vitt rött och blått.

Vi hade en terrorist i Sverige som fanns helt öppen på Facebook och inte va terrorist.

En höger idiot mördade människor i Trollhättan.

Lisa Holm och andra kvinnor mördades.

Hallandsåsen tunneln är äntligen klar efter alla miljoner

Magnus Härenstam lämnade oss. :(

Syrien är ett vidrigt land där det försegår ett vidrig krig. Ryssland visade åter igen att dom är största hotet mot ett enat Europa.

Största flyktingkrisen sen andra världskriget. Sverige började bra men börjarnu visa upp en äcklig sida med stängda gränser och liknande.

Då en utav Hårdrocken punken rocken lämnade oss

Här kommer ett par som lämnat oss under året.

11 januari ? Anita Ekberg, 83, svensk-italiensk fotomodell och skådespelare

19 januari ? Peter Wallenberg, 88, svensk företagsledare (Investor)

24 januari ? Stig Bergling, 77, svensk underrättelseofficer och spion

Leonard Nimoy, 83, amerikansk skådespelare

14 maj ? B.B King, 89, amerikansk bluessångare och gitarrist

30 augusti - Wes Craven, 76, amerikansk skr

7 juni ? Christopher Lee, 93, brittisk skådespelare

13 juni ? Magnus Härenstam, 73, svensk skådespelare, komiker och programledare
*
11 juli ? Satoru Iwata, 55, japansk spelprogrammerare och företagsledare, VD för Nintendo sedan 2002

21 juli ? Robert Broberg, 75, svensk sångare, artist, kompositör, musiker och konstnär

30 augusti - Wes Craven, 76, amerikansk skräckfilmsregissör

Tomas Pontén, 69, svensk skådespelare


30 september - Göran Hägg, 68, svensk författare

5 oktober - Henning Mankell, 67, svensk författare

7 november ? Carl-Åke Eriksson, 80, svensk skådespelare

11 November philthy animal taylor lämnade såg en intervju med Lemmy där han sa att han trodde han hade förlorat viljan att leva börjat använda fel sorts droger. Har svårt att se någon annan en Lemmy säga något sådant. Motörhead familjen drabbades hårt under detta år R. I. P. Rock N Roll blir aldrig sig lik igen

3 december Scott Weiland.

28 december ? Ian Fraser "Lemmy" Kilmister, 70, brittisk musiker, basist i Motörhead

Ovido - Quiz & Flashcards