Alla inlägg under augusti 2014

Av Tobias Johansson - 26 augusti 2014 03:24

Såg The Angriest Man in Brooklyn igår och jag vet inte men det kan ha varit den sista filmen Robin Williams gjorde iaf den sista som han såg den slutliga produkten av ska inte spoila för mycket inte för att någon läser min blogg ( inte för att det gör mig något ) men det kändes lite läskigt att se en film om en en man som tror att han kommer dö väldigt snart och gör sig redo för det tar farväl av släktingar och grejer kändes nästan lite otäckt nu när man vet vad och hur saker gick till i det verkliga livet. Tex när han säger på min gravsten (1951?2014) ska de stå. Och det fanns fler saker i den filmen som stämmer överens med verkligheten och då kan man ju undra om det är saker han själv ville berätta genom filmen ändå sevärd. Jag försöker att jobba mig egendom hans filmografi nu och jag tycker nog den får en 3 av 5 i betyg

Inatt kollar jag på License to Wed (2007) någon typ av romcom inte riktigt min typ av film men den har sina poänger här och där men den får nog iaf av mig inte mer än 2 av 5 ingav det jag har sätt hittills men känner att den lyfter nog inte för min del

Såg Man of the Year (2006) för några dagar sen den tyckte jag där emot va rätt rolig va väll också en romcom aktig historia men den gillade jag iaf bättre den får nog 3 av 5

Natten då han dog. Va jag ute och gick och först såg Joakims fb status och sen fler statusar och direkt när jag kom hem såg jag

RV (2006) tycker är barnsligt kul varje gång det va 3 gången jag såg den nu men lika kul som första gången och får man leva ett par år till så lär jag nog se den igen 4/5

Sen såg jag

Patch Adams (1998) 5/5 tänker inte säga något om den men alla borde se den alla borde verkligen se den

Av Tobias Johansson - 13 augusti 2014 20:14

Oj ser att jag inte publicerat detta här bara skrivit lite så jag publicerar och så får vi se hur det ser ut

Enligt IMDB så är de 3 st ( Post-productions ) antar att de innebär att han har spelat in större delarna av dom och det är alltid väldigt tråkigt att se dom när man vet att han aldrig fick göra klart dom. Natt på museet 3 är väl den jag självklart ser att jag kommer att se av dom där inte för att jag såg fram emot den så jag studsade men tycker ändå dom andra 2 har varit helt okej och jag hade precis börjat kolla på The Crazy Ones och tänkte att det skulle kunna bli en serie jag lätt skulle kunna börja följa tyckte den va kul. Han är en av mina favorit skådespelare han är en av dom som om jag snappar mellan kanaler och han dyker upp så stannar jag hypnotiskt kvar och oftast är det en väldigt bra film man glider in i. Men mitt starkaste minne över honom kommer ändå vara det att när batman skulle hitta en joker och det självklara valet va såklart Jack Nicholson men han tackade då nej till rollen då gick man till Robin Williams som tackade ja och då gick dom tillbaka till Nicholson och sa att Robin Williams har tackat jag till rollen och då ville Nicholson ha rollen så han fick den och kanske världens bästa avtal någonsin för tiden tror jag de va den högst betalda rollen någon hade fått plus att han fick betalt för dom 2 senare filmerna ( som han inte ens vad med i ) När Robin Williams va första hands valet till att spela the riddler i batman så bad han om 48 timmars betänketid eftersom att han mindes hur illa behandlad han hade blivit senast trotts att de inte va samma människor inblandade som förra gången kände han sig osäker och WB frågade då Jim Carrey som svarade jag och när dom kom till Robin dagen efter och sa att Jim hade tackat ja och han insåg att dom hade utnyttjat honom på samma sätt som han några år tidigare tackade hn för sig och ville inte utsätta Jim för samma sak som han hade gått igenom och de tycker jag va oerhört storsint av honom med tanke på hur otoligt mycket pengar han sa nej till. Men som ett Batman fan så undrar man ändå hur filmen hade kunnat bli då. Jag Älskar Jim Carrys riddler men varken före eller efter har han porträtteras som som en sådan galning och Williams hade nog gjort roller mer rättvisa och jag har alltid hoppats att få se honom i någon roll inom batman men tyvärr dog de hoppet idag/inatt

När en kändis dör självklart visar man sin respekt och vila i frid och allt de där men denna förlust har faktiskt gjort mig uppriktigt ledsen faktiskt och de är några få som verkligen har påverkat mig a kändis förluster men detta är verkligen en av dom

Och jag ska verkligen kolla igenom hela hans filmografi nu eller iaf större delar av den både de jag har sätt och älskar och det jag inte har hunnit med. Funderar på att kanske börja recensera lite filmer jag ser denna sommar har jag kollat på kopiöst mycket film ( för att vara mig ) och jag tycker om att skriva ner om underbar musik och även om film och det kanske skulle få mig att må lite bättre så det kanske kommer lite små tankar om film i framtiden för detta är ju min blogg och här gör jag som jag vill

Actor (102 credits)
2015 Absolutely Anything (post-production)
Dennis the Dog (voice)
2014 Natt på museet 3 (post-production)
Teddy Roosevelt
2014 Merry Friggin' Christmas (post-production)
Mitch
2014 The Angriest Man in Brooklyn
Henry Altmann
2014 Boulevard
Nolan Mack
2013-2014 The Crazy Ones (TV Series)

Av Tobias Johansson - 11 augusti 2014 03:45

Klippte mig idag hade bestämt mig för att raka av allt efter Rockstad men jag fick tillbaka trimmern idag efter att brorsan lånat den under ett tag och va väldigt länge sen jag jag använde den så hade glömt bort hur man gör så de vart väldigt kort på vissa ställen och inte alls jämt men men nu är de som de är och bara acceptera att jag är en idiot. Jag låt håret växa ut för 4 5 år sen och mitt ex ville att jag skulle ha långt hår och då tyckte jag de va lite kul att spara ut och så slapp jag någon som pillade i håret vilket är de värsta jag vet. Och tanken va att de vore kul att ha långt hår under en Swedenrock sen skulle jag klippa håret igen till mitt vanliga snagg. Men rakade inte håret jag bara lät de vara inte för att jag tyckte långt hår va så viktigt. Fördelen med mitt långa hår va att de avskilde mig lite de täkte över mitt face. Men egentligen hatade jag också och har alltid hatat mitt hår med mina jävla lockar så därför har jag egentligen alltid trivts bättre med väldigt kort hår men just nu känns de inget vidare ändå. Men de värsta med mitt hår och med allt med mitt utseende är om någon faktiskt tycker att det ser bra ut det är de värsta jag vet när folk ska tycka något om mig och speciellt positivt jag kan inte ta positiv feedback om mig själv.

Men de som stör mig mest är att jag helt ärligt inte ser fram emot Falun jag förstår inte varför jag vill inte åka dit jag måste väll erkänna att jag är nog på väg att bli deprimerad på riktigt vet dock inte vad jag ska göra åt de

Av Tobias Johansson - 9 augusti 2014 04:21

Jag skriver för lite blogg. Men jag kommer aldrig in i ett bra flöde och jag har kanske inget att säga. Jag känner att jag borde skriva ner min livshistoria igen och se om den blir annorlunda denna gång men jag vet inte om jag orkar. Just nu vet jag inte vad jag orkar egentligen.

Idag va jag hos mormor och fick veta att en av dom få släktingar jag faktiskt tycker om. Hade fått en stroke och ligger nersövd nu och jag som är pessimist/realist tänker alltid de värsta.

Rockstad och Skolan börjar snart och jag känner att jag för första gången på evigheter börjar få nästan social fobi jag vill inte träffa människor jag känner mig obekväm och bara i vägen jag vill inte.

Alltså jag vet att de inte är så illa som det brukade va att jag inte alls mår så dåligt som jag brukade må men jag trodde att må dåligt va en del av mig som va över. Självklart vet jag att man inte alltid kan vara lycklig men jag är också en väldigt naiv människa Också så vad jag vet och vad jag intalar mig själv är inte alltid samma sak

Av Tobias Johansson - 4 augusti 2014 14:08

Det började värdelöst med att jag missade bussen och missade nästa och att min väska vägde tusen ton och ne det började värdelöst och va en skit dag. Så jag började med att tröst supa och blev lite för dragen och däckade rätt tidigt. Och jag träffade många roliga människor men kom ändå aldrig riktigt in i rätt stämning jag hade aldrig riktigt roligt och om inte ens festivalerna får mig att må på topp va får mig då att göra de

Ovido - Quiz & Flashcards