Alla inlägg under november 2014

Av Tobias Johansson - 28 november 2014 19:52

igår gick det ganska så bra det va mest lägga sig i sängen som va värst. Redan på eftermiddagen började jag oroa mig för att jag skulle behöva sova i sängen till natten. Men det gick väll hyfsat bra. Men idag har det varit en lite tyngre dag idag har det varit närmare till tårar då och då. Men jag har ändå inte riktigt förstått eller det har inte sjunkit in helt än kanske jag antar att jag kommer att behöva skriva av mig en massa under tiden som kommer :(

Av Tobias Johansson - 26 november 2014 11:06

Sabbath kom in i en av dom mörkaste perioderna i mitt liv och han kom in med ljuset. Alla små barn behöver ett kramdjur för att skydda dom mot monstren i garderoben och under sängen. Eller bara hålla dom sällskap i mörkret. Sabbath blev mitt kramdjur min beskyddare mot alla mina inre demoner och mörkret från den mörka omvärlden.

Och senaste gången jag försökte ta mitt liv så va de ju pga Sabbath och Ozzy att jag ringde pappa och sa att han va tvungen att se till dom imorgon för Linnea va ju iväg på någon sorts fest. Inte bara den gången utan gång på gång har han varit ljuspunkten i min tillvaro Sabbath har get mig livet ljuset och hoppet för det kommer jag alltid vara så jävla tacksam och mitt hjärta blöder och vet inte hur Jag kommer att ta det här med Sabbath men de känns bättre idag en förra vet besöket idag. Och jag nu är det som det är och jag kan bara hoppas att det finns tiger mattor varma filtar och någon som springer med snören och kramar och gosar med med världens keligaste katt.

Många säger att katter är inga gosedjur men då har dom nog inte träffat Sabbath man kan klappa honom i timmar och ofta på nätterna kommer han och ligger hos en och man klappar och gosar men när man slutar då är det oftast bra och hej då :P ne men jag älskar att somna med Sabbath och så vaknar jag med Ozzy :)

Han är världens finaste och jag kommer aldrig kunna beskriva honom och jag är säker på att alla djur ägare kan förstå. Sabbath och Ozzy va ju mina första katter och antar att det alltid kommer va värst.

Men nu har sorgen börjat lägga sig lite på något sätt och hoppas bara han får somna in i lugn och ro på sin favorit matta. Jag flytta den från köket till tv rummet men än så länge är det inte så uppskattat men hoppas det ändras :)

Som sagt Sabbath gav mig livet och jag har mått skit ett tag nu men jag ska ta tag i det för det hade nog Sabbath gillat och jag och Ozzy ska klara de här och tack för allt Sabbath jag ska gosa med dig så mycket jag kan den tiden som är kvar <3

Av Tobias Johansson - 24 november 2014 19:41

Vet inte hur jag ska börja Men förra veckan va vi på vaccination och veterinären hittade en knöl hos Sabbath. Och idag va vi och röntgen undersökte honom och han hade tumörer i njurarna. Och hans blod värden var så höga att den inte skulle gå och operera och veterinären trodde kanske att han hade 2 veckor kvar. Men han är ganska så pigg och verkar inte alls må dåligt och jag har köpt mat som va snällare mot njurarna och jag ska försöka ge honom den absolut bästa tid jag kan ge honom i slutet det är han värd.

Den här veckan har varit väldigt sorgsen och det har varit väldigt mycket tårar och Jag har väldigt svårt för att gråta men det har känts rätt skönt. Och jag har väll redan börjat sörja honom. Men Ozzy jag och Sabbath har haft det jätte bra sista tiden vi har sovit ihop och myst i sängen. Och vi har haft de ändå bra. Och i vanliga fall så försvinner en av dom direkt jag lägger mig i sängen verkar vara en 2 individers regel där att 3 år en för många. Men nu har det gått jätte bra. Och Ozzy verkar också vara stressat och lite uppjagad men det beror säkert på att jag har varit så skärrad som jag har varit.

Denna vecka har varit extremt jobbig och när vi gick ut till bilen så va jag så skakig i benen och det kändes som om jag skulle svimma och de va ett helvete men när alla tester va gjorda och röntgen och det inte fanns något att göra kändes de ändå. Vet inte vilket ord som jag ska använda men en liten form av lättnad att han ändå slipper operationer och massa grejer som ändå inte skulle hjälpa är det bara att gilla läget och hoppas att han får en fin tid den tid som är kvar.

Men hade jag kunnat hade jag flytta berg och sprungit runt hela världen om det hade kunnat hjälpt honom.

Av Tobias Johansson - 12 november 2014 20:10

Kollade på turtles va är de nu 2 dagar sen och jag hade förväntat mig ett helvete till film och jag hade läst om det och även hört now playing recensionen av filmen så visste va jag gav mig in på vad jag kunde vänta mig av hur mycket den skillde sig från min barndom men ändå så är jag helt mållös min första kommentar efter filmen på Facebook va

För första gången på länge överväger jag att bara stänga av en film och tvätta ögonen i syra och begå självmord. jag hade förväntat mig att denna filmen skulle vara en katastrof och 1000 pungsparkar och jag blir ändå chockad över dess uselhet kan inte ens skratta år de.

Det dröjde inte många minuter innan Jag tog fram mobilen och började kolla runt spela spel eller liknande vilket tyder på att den inte kunde fånga min uppmärksamhet direkt. Och Jag har inte varit så uttråkad som när jag nya Godzilla den va ungefär lika tilldragande

Jag ska inte skriva ner och sabba hela handlingen här eller något ni som vill se filmen se filmen jag kommer nog aldrig att se om den igen och iaf inte frivilligt. Men ska jag leta några plus så tycker jag Megan Fox va lite mindre snygg men extremt mycket bättre skådis än jag har sätt henne innan och i sanningensnamn va de väll inte märkvärdigt har aldrig sätt henne göra någon bra roll hon är med for att hon ser otroligt bra ut. Även fast jag aldrig har förstått super hypen kring henne hon är såklart super vacker men ändå inte till den grad de tycks vara för andra. Och att Man faktiskt såg dom de va inte de där nya att kameran sommar in och skakar så mycket att man inte uppfattar vad som händer detta va inte riktigt så. I övrigt va de inte många andra glädjeämnen
Men filmen va oerhört korkad. Ja de är muterade sköldpaddor klart de är korkat men även helvetet har grader av dumhet.

Men när jag ändå är inne på otroliga saker ( serietidnings realism ) som ska försöka framställas på ett trovärdigt sätt så tänker jag lista några exempel. Spiderman ( 2002 ) man går emot serietidningen där han är ett super geni och uppfinner egna nätskjutare. Vilket man i filmen ändrar och ger honom organiskt nät han har fått den egenskapen tillsammans med dom andra egenskaperna från spindeln. Många fanns blev vansinniga och tyckte man tog bort en av hans största styrkor hans oroliga intelligens. Medans många andra så som jag själv tyckte detta va genialt och ett ganska logiskt beslut om han får andra egenskaper såklart det är lättare att han får en egenskap till. Men i den nya filmserien väljer man att gå tillbaka till att han uppfinner dom själv vilket väcker en massa frågor som knappast har tid att förklara i en 2 timmars film där andra saker ska visas. Men dessutom är det hans DNA som det forskas på alltså är det att de vara är han som har förutsättningar att bli påverkad av spindeln och de är bara rent ut sagt korkat. Att gröna lycktans ring skannar av jorden och finner den närmaste värdiga att bära ringen är en sak men att en radioaktiv spindel väljer vem den ska bita och det infekterar honom och ger just honom är väldigt korkat Bara.

Lika så när jag som liten och såg den första turtles filmen och att storyn där va helt annorlunda från den jag va van vid. Istället från tecknade serien där en man vid namn hamato yoshi flydde från Japan till new york av någon anledning bodde han i kloakerna. Med ett barns logik va de helt realistiskt och att man heller inte hade en aning om geografi hur som helst so tappade ett barn ner 4 sköldpaddor som han hade i en skål ner i kloaken ner till hamato yoshi. Där han Bodde med sina vänner sköldpaddor och råttorna sen en dag hade någon dag hittade Yoshi sköldpaddorna i något sorts rosa klegg som tydligen hette mutagen eller något sånt. Och när skölddorna kom i kontakt med en människa så blev dom muterade till människa eftersom dom varit i kontakt med människa. Och Yoshi blev råtta? För han hade varit i kontakt med råttorna. Känns inte lika " logiskt " att han inte blev en sköldpaddaråtta eller varför inte han blev Sköldpadda vet jag inte riktig och de förtäljer inte heller historien. Men hur som helst blir han slinter där med ett barns logik va det så de va och är.

Men tillbaka till filmen där är
hamato yoshi en människa som har en råtta i en fågelbur Slinter som också kan karate eftersom han studerar hamato yoshi när han tränar. En dag blir yoshi mördad av ...
Men splinter river honom i ansiktet och så blir hans öra avhugget. Hur han där ifrån tog sig till new yorks kloaker och sen hyr dom alla blir människor av mutagenet är inte alls lika uppenbart kan jag tycka.

Jag har förstått att de är den ursprungliga historien från serietidningen tror dok ingen vi den tiden hade läst tidningen iaf inte 99% av dom som filmen va avsedd för.

Jag tycker i efterhand att serien uppgraderade historien till något bättre än den ursprungligen var. Och att man borde Ha använt seriens men den nya filmen den är helt jävla fantastisk trotts att jag visste det redan innan finner jag inga ord! Först och främst är dom från ett labb där dom. Ne jag tänker inte ens skriva om eländet men har en önskan här i livet ge inte michael bay fler filmer låt honom inte våldta min barndom!

Av Tobias Johansson - 9 november 2014 18:10

Såg en mycket arg video över AVGN ( angry video game nerd ). En man som pratade som om han va viktig och hade miljontals fans har ingen aning om vem de va och om jag trodde någon skulle läsa detta och speciellt bry sig om de så hade ja ju kollat upp de. Och han hade varit ett super fan men nu tyckte han att AVGN hade sålt sig pga sin film.

Och att filmen tydligen inte va så bra och inte ens hans die hard fans tyckte den va annat än bra på sin höjd.

Och att han hade för många jag sägare runt omkring sig och han verkade ha ett personligt hat mot Mike.

Han sa iof att han inte hade fått dom pengarna av youtube som han borde.

Och att han nu va en girig människa som sålde trasiga grejer till fans.

Och att andra människor hade påpekat att han började spela igenom spel efter att pewdiepie hade blivit väldigt populär.

Och att hans dagar va räknade

Mina åsikter om denna video är att för de första jag tycker inte Mike är rolig alls ganska jobbig men att han faktiskt kan vara ganska saklig ibland i vissa videos.

Och ne jag tycker inte att videorna idag är så fantastiskt roliga. Och filmen är ett direkt självmord av karaktären. Men för mig så bröts illusionen mer och mer ju mer man fick se hur mycke en karaktär han va ju mer James la in av sig själv ju mer distanserar han karaktären som en karaktär och att hans dagar är är räknade. ja absolut är det så vilket gäller dom flesta karaktärer på youtube som försöker vara något annat än vad dom är. Men det finns videor där han pratar om skräck och man verket ett genuint intresse jag tror absolut han kan leva kvar Som en av alla dom andra som pratar om filmer spel och sånt på youtube.

Jag har tyvärr inte sätt filmen än men det har stått klart väldigt länge att han är en film nörd och han har byggt upp sin karaktär så pass mycket att han fick möjligheten att uppleva sin dröm och det kommer jag aldrig någonsin kritisera och jag har haft en underbar tid den tiden AVGN varade eller om den fortsätter och han väckte min lust till mina gamla tv-spel igen så ne jag förstår inte hatet mot honom

Av Tobias Johansson - 8 november 2014 05:36

de finns många homofober och dom hatar ju homos ( Oftast bögar skulle jag tror. ) Men många lesbiska verkar ju hata män ( långt ifrån alla troligen inte ens en majoritet, och vill jag inte påstå att de är men det är långt ifrån sällan man hör hatiska kommentarer eller en hatisk text om män) men bögar dom är typ bästa vän med tjejer varje bög verkar ha en kvinnlig bästa kompis ( absolut en myt från populär kulturen men de är långt ifrån en grundlös myt ). men till frågan alltså varför ogillar lebbar män?

Alltså inte på ett sexuellt sätt ( de är ju därför dom är lesbiska ) men lebbar verkar vara hetrofober och manshatare verkar jätte ologiskt :-/. Är det bara en reaktion på att män sexuellt trakasserar dom men kan man verkligen hata ett helt kön bara för att hetro män beter sig illa :-/

Jag inser att jag inte förstår detta pga att jag är en vit heterosexuell man. Men jag har smsat denna text till lesbiska kompisar och dom har inte förnekat att det skulle vara så vissa har till och med själva undrat

Jag tror de finns många som kommer jätte bra med män. Men har aldrig kommit i kontakt med någon bög som har tyck hetros är och speciellt kvinnor skulle vara vidriga liksom typer. Hmm får man säga bög btw eller har de blivit ett förbjudet ord. Hmm vet inte menar inget illa iaf.

Men jag blir lite fundersam varje gång man kommer över lesbiska manshatar texter och varför men antar att jag inte får något svar på den frågan. Och varför det är okej att skriva sånna saker hade jag spytt galla över kvinnor och skrivit att jag skulle skära ut deras livmoder ( eftersom dom ska skära bort mäns kulor ) så hade jag blivit hatad verbalt och kanske till och med fysisk misshandlad och polisanmäld men det är helt okej att hata män.

Och ja män har behandlat kvinnor illa i ja sen jämt förmodligen och det är förjävligt och vi lever inte i ett rättvis samhälle alla har inte samma förutsättningar och kön är en av dom sakerna. Men borde inte lesbiska kvinnor veta om hur det är att bli utsatt av folks fördommar och hat borde dom då inte veta hur det är och då inte gå i samma fälla själv?

Av Tobias Johansson - 1 november 2014 01:45

Fick FIFA 14 av Johannes idag eftersom han har ju FIFA 15 jag spelade en halvlek sen gav jag upp de va inte roligt ( jo jag va skit dålig )

Jag älskade FIFA satt och spelade FIFA 98 konstant när ja va liten och fifa 98 va de första spel jag köpte till Playstation och FIFA 2001 va de första spel jag köpte till Playstation 2 och från FIFA 99 till iaf FIFA 05 köpte jag spelen i stort sätt dag 1. Så ja har haft mina FIFA dagar och ja de är ganska lite nostalgi självklart men jag går gärna tillbaka och spelar FIFA 98 och 2000 och tycker dom är skit kul. Men alla spel har ju utvecklas hela tiden självklart grafikmässigt men även spel mässigt gå från 98 som va det första jag hade själv. Där man kunde spela VM ändra i landslag och allt. FIFA 99 där man kunde skapa ligor och cuper de va så coolt tyckte man och vi samlades ofta 5 6 st och gjorde egna kupper där man fick välja ett lag oftast fick man göra typ 3 köp till sitt lag och man fick möta dator lag också men höjdpunkterna kom ju när man fick mötas i kvart semi och liknande men eftersom man fick spela dator matcher så fick man alla spela och nu inser jag att jag saknar den tiden. 2000 man kunde fortfarande skapa cuper och ligor men man kunde även köra ligor i 3 säsonger och liga cupen och så kunde man spela Uefa cupen eller Champions vilket va sjukt coolt plus att de fanns en massa klassiska lag vilket varaktigt Nice och dom gamla lagen kunde man spela i svartvitt. Och självklart va dom spelade i cuper i samma utsträckning om inte mer. 2001 första ps2 spelet som sagt de va sjukt snyggt tyckte man då jag tyckte inte riktigt om de men la iaf flera hundra timmar på de. Och de va första spelet där vissa hade riktiga utseenden eller för den tiden va de riktigt snyggt de håller väll inte i dag kanske.
2002 va de första där dom började med den nya spelmotorn när allt va vingligt och känsligt och spelen handlade inte lika mycket om att springa tackla göra massa med mål spel med kompisar och bara ha en tanklös kul avslappnad stund utan de handlade mer om att passa i sidled hålla bollen inom laget och kontrollerna va väldigt annorlunda och charmen fanns inte riktigt kvar kände iaf jag. Och vi samlades inte och spelade det längre förmodligen för vi va äldre men förmodligen för att de inte va kul längre. 2003 va första gången de kom en sorts skjut mätare och träffa man rätt blev de mål träffa man fel gick bollen åt helvete oavsätt om man va på mållinjen och fintat bort målvakten. Och sen fortsatte de. Men jag följde serien troget till 05 sen så gav jag nog upp ett tag ända tills vi satt på lacken och sa att de kanske vore kul att spela online så vi köpte vart sitt FIFA 07 på datorn och spelade lite jag och Stefan och de va lite kul ändå de kändes som balansen blivit lite bättre. Sen några år senare när jag hade köpt ps3 och på game stop hade dom FIFA 09 för 10kr och FIFA 10 för typ 20kr så jag köpte FIFA 10 och tyckte de va lite kul men spelade det ändå sparsamt jag köpte de för att försöks komma igång med de och hitta suget igen. Och de kom lite men de jag fastnade inte riktigt. Och nu FIFA 14. Möjligen tycker barn de är lika roligt som jag tyckte FIFA va för 14 år sen men jag tvivlar FIFA har blivit vuxet där allt bara handlar om att stänga ytor passa sidled spela som om man ser en fotbollsmatch på tvn finns de verkligen glädje lekfullhet i det?

För mig även om det bara fanns 5 hårfärger hudtoner ansikten hårväxt eller va du nu vill så visste jag precis vem som va Ronaldo vieri del Piero weah Raul eller vem du vill. Jag hade aldrig något behöv av att någon sprang och rörde sig exakt som Messi såg ut som ett fotografi jag skulle säkert kunna lära mig att spela de nya om jag bara gav de en chans men de finns så mycket annat jag borde spela. Jag saknar ändå glädjen lekfullheten men de kanske bara är jag

Ovido - Quiz & Flashcards