Direktlänk till inlägg 1 november 2014

FIFA lekfullhet och glädje

Av Tobias Johansson - 1 november 2014 01:45

Fick FIFA 14 av Johannes idag eftersom han har ju FIFA 15 jag spelade en halvlek sen gav jag upp de va inte roligt ( jo jag va skit dålig )

Jag älskade FIFA satt och spelade FIFA 98 konstant när ja va liten och fifa 98 va de första spel jag köpte till Playstation och FIFA 2001 va de första spel jag köpte till Playstation 2 och från FIFA 99 till iaf FIFA 05 köpte jag spelen i stort sätt dag 1. Så ja har haft mina FIFA dagar och ja de är ganska lite nostalgi självklart men jag går gärna tillbaka och spelar FIFA 98 och 2000 och tycker dom är skit kul. Men alla spel har ju utvecklas hela tiden självklart grafikmässigt men även spel mässigt gå från 98 som va det första jag hade själv. Där man kunde spela VM ändra i landslag och allt. FIFA 99 där man kunde skapa ligor och cuper de va så coolt tyckte man och vi samlades ofta 5 6 st och gjorde egna kupper där man fick välja ett lag oftast fick man göra typ 3 köp till sitt lag och man fick möta dator lag också men höjdpunkterna kom ju när man fick mötas i kvart semi och liknande men eftersom man fick spela dator matcher så fick man alla spela och nu inser jag att jag saknar den tiden. 2000 man kunde fortfarande skapa cuper och ligor men man kunde även köra ligor i 3 säsonger och liga cupen och så kunde man spela Uefa cupen eller Champions vilket va sjukt coolt plus att de fanns en massa klassiska lag vilket varaktigt Nice och dom gamla lagen kunde man spela i svartvitt. Och självklart va dom spelade i cuper i samma utsträckning om inte mer. 2001 första ps2 spelet som sagt de va sjukt snyggt tyckte man då jag tyckte inte riktigt om de men la iaf flera hundra timmar på de. Och de va första spelet där vissa hade riktiga utseenden eller för den tiden va de riktigt snyggt de håller väll inte i dag kanske.
2002 va de första där dom började med den nya spelmotorn när allt va vingligt och känsligt och spelen handlade inte lika mycket om att springa tackla göra massa med mål spel med kompisar och bara ha en tanklös kul avslappnad stund utan de handlade mer om att passa i sidled hålla bollen inom laget och kontrollerna va väldigt annorlunda och charmen fanns inte riktigt kvar kände iaf jag. Och vi samlades inte och spelade det längre förmodligen för vi va äldre men förmodligen för att de inte va kul längre. 2003 va första gången de kom en sorts skjut mätare och träffa man rätt blev de mål träffa man fel gick bollen åt helvete oavsätt om man va på mållinjen och fintat bort målvakten. Och sen fortsatte de. Men jag följde serien troget till 05 sen så gav jag nog upp ett tag ända tills vi satt på lacken och sa att de kanske vore kul att spela online så vi köpte vart sitt FIFA 07 på datorn och spelade lite jag och Stefan och de va lite kul ändå de kändes som balansen blivit lite bättre. Sen några år senare när jag hade köpt ps3 och på game stop hade dom FIFA 09 för 10kr och FIFA 10 för typ 20kr så jag köpte FIFA 10 och tyckte de va lite kul men spelade det ändå sparsamt jag köpte de för att försöks komma igång med de och hitta suget igen. Och de kom lite men de jag fastnade inte riktigt. Och nu FIFA 14. Möjligen tycker barn de är lika roligt som jag tyckte FIFA va för 14 år sen men jag tvivlar FIFA har blivit vuxet där allt bara handlar om att stänga ytor passa sidled spela som om man ser en fotbollsmatch på tvn finns de verkligen glädje lekfullhet i det?

För mig även om det bara fanns 5 hårfärger hudtoner ansikten hårväxt eller va du nu vill så visste jag precis vem som va Ronaldo vieri del Piero weah Raul eller vem du vill. Jag hade aldrig något behöv av att någon sprang och rörde sig exakt som Messi såg ut som ett fotografi jag skulle säkert kunna lära mig att spela de nya om jag bara gav de en chans men de finns så mycket annat jag borde spela. Jag saknar ändå glädjen lekfullheten men de kanske bara är jag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Johansson - 26 februari 2021 20:27

Jag vet inte ???? va är de som händer va är de som inte händer jag känner mig så vilsen i livet. Den här månaden har varit så konstig och jag har varit konstig. Jag vet inte inte ens vart jag är påväg eller ens vad jag egentligen vill. Graspop bl...

Av Tobias Johansson - 21 februari 2021 00:40


Telefonskräck är ändå märkligt att jag fått. Eftersom ett tag va prata i telefon min räddning att prata bort hela nätter. Ibland så hade jag flera olika. Kunde ha samtal tills ända in på morgonen. Samtalen va min fristad där jag kunde glömma att jag ...

Av Tobias Johansson - 18 februari 2021 13:18


Man ska akta sig för att vara för känslomässigt styrd. Ibland är de svårt att fatta rationella beslut. Jag måste försöka ta mig ut ur denna dimma som förblindar mig. Och jag kan inte låta mina känslor ta överhanden. Hemma pga att nästan alla på j...

Av Tobias Johansson - 12 februari 2021 20:49


Jag känner att de har varit ett par jobbiga senaste veckor nu och jag kan inte riktigt sätta fingret på va jag ska göra åt de. Jag vet absolut vad de är som gör mig ledsen men jag förstår inte riktigt varför de gör mig ledsen. Det va inte såhär jag t...

Av Tobias Johansson - 10 februari 2021 22:33

Jag känner mig bara ivägen. Jag är så obekväm och känns bara som jag går allt och alla på nerverna och jag vet inte va jag ska göra. Jag vågar knappt skriva till vissa människor för jag känner bara att jag stör dom. Även om det är dom som skriver för...

Ovido - Quiz & Flashcards