Alla inlägg under februari 2016

Av Tobias Johansson - 20 februari 2016 02:36

Deadpool 3/5 Ajax/Francis 2/5

Jag och Johannes va på bio igår jag vet man ska aldrig tro hypen och jag hade ändå gått även utan hyp. En R-Rated superhero movie något alla har drömt om. Jag i min tur va rädd för att det skulle bli en film där storyn fick stå tillbaka för en massa Fitta och kuk skämt. Och oj så rätt jag hade våldet va inte R. Wolverine dödar betydligt många fler på ett brutalare sätt i både X-Men förutom att det inte är något blod. Men våldet va inte R hade man tagit bort alla sex skämt hade den varit pg-13. Men eftersom det inte fans någon story att följa mer än montage och one liners började jag ganska snart att tänka på vad roligt de hade varit om jag varit på några av filmerna vi fick se trailers ifrån. Men detta va ju den tok hypade R rated movie vi alla längtat efter som jag tycker är den mest barnvänliga filmerna på många år. Jag tror jag hade älskat den som 11 åring avgudat den som 7 åring.

Det är inte så att jag kräver mycket våld och blod i mina filmer. Men eftersom den lanserats som en R så hade ja ju förväntat mig att de va mer än sexuella skämt och lite blod. Jag ska inte vara allt för negativ det va en helt okey film den hamnar väll någonstans i mitten. Kommer jag se om den? Jo när den kommer på viaplay eller Netflix jo visst jag kommer att se om den. Kommer jag skaffa den på DVD/BR formodligen men de är ju för att den passar in bland dom andra. Kommer jag se den en tredje gång efter nu bio och Netflix? Ja de kommer jag nu har jag sett alla X-Men för att komma i rätt stämning och efter de har jag fortsatt med Batman Och en hel del annat. Batman ser ja ju minst en gång varje år marvel bara när en avengers är på gång de är lagom för som sagt tycker inte dom riktigt håller upp. Men


När jag gick in så hade jag förväntningarna på att den här kan ha varit en film för top 5 lista eller iaf top 10. Är osäker på om den ens skulle hamna på min topp 10 marvel. Jag tycker inte illa om den va helt okej. Men jag tvivlar på att det är något som kommer bli bättre av att se fler gånger. Men å andra sidan är det inte många marvel filmer jag tycker klarar av att se fler gånger.

Ovido - Quiz & Flashcards