Direktlänk till inlägg 31 december 2015

Lemmy Is Forever

Av Tobias Johansson - 31 december 2015 17:48

2003 mitt liv va skit värdelöst jag hatade allt och alla hatade mig. Redan några år innan hade jag börjat jakten på musiken nästan alla mina pengar gick åt inne på skivaffärerna jag älskade att så där och bläddra igenom skiva efter skiva. ZTV spelade förvånansvärt mycket bra musik. Jag hade precis kommit till Olofström jag hade fått tillbaka MTV som jag hade när jag va liten dom hade hårdrocks timmar alternativ rock punk och liknande VHS kassetterna va redo och bara väntade på ett lätt tryck på rec när reklam pauserna va slut. Dels gick mycket tid på att sätta mellan 1 och 5 stjärnor på alla låtar i Windows media player alla låtar under 3 åkte ut. Inga under 3 stjärnor fick vara kvar inga låtar under 4 kom någonsin in på min mp3 eller vart ner präntade på en bland cd. Eller till och med på ett blandband för resan hem i pappas bil låtar som alltid varit minutiöst utvalda för att passa in i min stämnings nivå eller för att inte sticka ut i blandbandet eller passa in i den stämning jag försökte få passa in i skivan jag gjorde. Sommaren 03 första året på Swedenrock Motörhead äntrade scen jag mitt i vimlet inne i folk havet spänd förväntan det hade mörknat på jag va helt nykter folk va i extas och spänd förväntan som jag inte förstod. Dom vanliga klassiska orden vi är Motörhead sen började tonerna från Lemmys distade bas Mikkey Dee trummor Phil Campbell gitarr och mitt förändrades där och då. Innan va musik en flykt från världen efter så blev musik världen. Nu är motörhead över men musiken finns kvar. Och om jag lever länge kommer jag kunna säga till världens ynglingar att ja visst jag såg dom flera gånger och visst fan va dom bra visst fan va de röj och jag kommer glömt kritiken om att visst går det lite långsammare visst är dom mer ett arena rockband än det punkiga snabba band jag blev förälskad i allt de kommer va glömt och allt kommer bara vara fantastiskt och jag hoppas verkligen verkligen hoppas att Mikkey och Phil. Gör något nytt och bra något som hamnar på Spotify listor något man med glädje kommer att se på olika festivaler under somrar framöver om man lever då. Om det blir tillsammans eller på var sitt håll återstår väll att se men jag hoppas att de blir något iaf. Vila i frid Lemmy

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tobias Johansson - 26 februari 2021 20:27

Jag vet inte ???? va är de som händer va är de som inte händer jag känner mig så vilsen i livet. Den här månaden har varit så konstig och jag har varit konstig. Jag vet inte inte ens vart jag är påväg eller ens vad jag egentligen vill. Graspop bl...

Av Tobias Johansson - 21 februari 2021 00:40


Telefonskräck är ändå märkligt att jag fått. Eftersom ett tag va prata i telefon min räddning att prata bort hela nätter. Ibland så hade jag flera olika. Kunde ha samtal tills ända in på morgonen. Samtalen va min fristad där jag kunde glömma att jag ...

Av Tobias Johansson - 18 februari 2021 13:18


Man ska akta sig för att vara för känslomässigt styrd. Ibland är de svårt att fatta rationella beslut. Jag måste försöka ta mig ut ur denna dimma som förblindar mig. Och jag kan inte låta mina känslor ta överhanden. Hemma pga att nästan alla på j...

Av Tobias Johansson - 12 februari 2021 20:49


Jag känner att de har varit ett par jobbiga senaste veckor nu och jag kan inte riktigt sätta fingret på va jag ska göra åt de. Jag vet absolut vad de är som gör mig ledsen men jag förstår inte riktigt varför de gör mig ledsen. Det va inte såhär jag t...

Av Tobias Johansson - 10 februari 2021 22:33

Jag känner mig bara ivägen. Jag är så obekväm och känns bara som jag går allt och alla på nerverna och jag vet inte va jag ska göra. Jag vågar knappt skriva till vissa människor för jag känner bara att jag stör dom. Även om det är dom som skriver för...

Ovido - Quiz & Flashcards